Biztonsági tudnivalók - Ügyfélportál
Biztonsági tudnivalók
Ezen az oldalon az online tranzakciókkal kapcsolatos biztonsági kérdésekhez tartozó fontosabb tudnivalókat foglaljuk össze.Az UNIQA Biztosító Zrt. számára alapvető érdek, hogy ügyfeleinek a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsa, mind adatai, mind üzleti tranzakciói tekintetében, hiszen az ön biztonsága nekünk is fontos. Mindemellett, tudnia kell, hogy minden erőfeszítésünk ellenére az interneten lebonyolított tranzakcióknak vannak kockázatai, és ön is tehet azért, hogy ezeket a kockázatokat csökkentse. A következőkben ezekről a kockázatokról és csökkentésük lehetséges módjairól tájékoztatjuk önt.
1.Veszélyek
Ahogy hazánkban egyre szélesebb körben terjed el az on-line ügyintézés, úgy ütik fel fejüket olyan visszaélési formák is melyekről korábban csak külföldről értesülhettünk. Ezeket foglaljuk össze a következőkben.1.1 Adathalászat (phishing)
Adathalászatnak összefoglalóan azt a rosszindulatú tevékenységet nevezik, amikor személyes adatainkat csalással és visszaélési céllal próbálják tőlünk megszerezni.Ennek leggyakoribb eszköze egy e-mail-en érkező felhívás, ami egy olyan web-oldalra irányít bennünket, ahol a személyes adataink megadására kérnek, beleértve a titkos jelszavakat is. Ezek az oldalak általában megtévesztésig hasonlítanak valamelyik bank vagy pénzintézet honlapjára, így elaltatva az e-mail alapján esetleg még gyanakvó ügyfél éberségét. Amint megadja az adatait, azokat fel lehet használni valódi webhelyeken pénzének eltulajdonítására. (Fontos tudni, hogy az UNIQA Biztosító Zrt.-nél alkalmazott Befektetéskezelő ügyfélportál nem teszi lehetővé összegek átutalását a felhasználó életbiztosításáról másik biztosítási kötvényre vagy bankszámlára.)Hangsúlyozni kívánjuk, hogy:
Az UNIQA Biztosító Zrt. soha nem várja el ügyfeleitől, hogy az UNIQA vagy az UNIQA Befektetéskezelő oldalain kívül bárhol használják azonosítóikat (felhasználónév, jelszó), és erre vonatkozó közvetlen megkeresést sohasem kezdeményez semmilyen csatornán (sem e-mailen, sem telefonon keresztül)!
A biztosító az ön azonosítására használt jelszót NEM ISMERI (azt csak a szolgáltatás programjai tudják ellenőrizni), és azokra való rákérdezés SEMMILYEN MóDON nem köthető a biztosító adatbázisainak, programjainak bármilyen jellegű meghibásodásához. Azok esetleges sérülése esetén ön egyszerűen kizáródik a rendszerből. Ilyenkor a biztosítótól kapott újabb jelszó alapján tudjuk önnek újból le-hetővé tenni a bejelentkezést. Ilyen esetben az ön "régi" jelszava hatástalanná válik, ezért a biztosító biztosan nem fogja azt öntől kérni.
Hogy megvédje saját magát, kizárólag az UNIQA Biztosító Zrt. hivatalos ügyfélszolgálati számát használja: +36 1/20/30/70 544- 5555 vagy 1418 (bármely hálózatról hívható, normál díjas)
2. A webhely ellenőrzése
Az ügyfeleknek biztosnak kell lenniük, hogy olyan webhelyre lépnek be, mely az UNIQA Biztosító Zrt.-hez tartozik, és hogy biztonságos webhely. Az UNIQA weboldal vagy az UNIQA Befektetéskezelő szolgáltatás használata során mindig győződjön meg arról, hogy valóban az UNIQA szerverével áll kapcsolatban, még mielőtt megadná személyes adatait.A következőképpen ellenőrizheti, hogy a webhely biztonságos-e:
Az UNIQA Biztosító Zrt. a nemzetközileg elismert, szabványos SSL-technológia segítségével biztosítja azt, hogy Ön egyértelműen azonosítani tudja az UNIQA weboldal és az UNIQA Befektetéskezelő szolgáltatás oldalát. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy egy, a biztosítói oldalt hitelesítő tanúsítvány segítségével, Ön minden alkalommal az alábbiak szerint meggyőződjön arról, hogy az UNIQA weboldal vagy az UNIQA Befektetéskezelő kiszolgáló szerverével áll kapcsolatban.
Az UNIQA és az UNIQA Befektetéskezelő weboldal https protokollt használ. Ezt egy biztonságos kapcsolatot jelző ikon, egy kis lakat jelzi böngésző címsorában.
Amennyiben nem látja ezt a jelet, Ön nem biztonságos kapcsolaton keresztül és/vagy nem az UNIQA weboldal vagy az UNIQA Befektetéskezelő szolgáltatás szerverével áll kapcsolatban. Ebben az esetben ne adja meg személyes adatait (felhasználónév, jelszó), és kérjük, értesítse ügyfélszolgálatunkat a következő telefonszámon: +36 1/20/30/70 544- 5555 vagy 1418 (bármely hálózatról hívható, normál díjas)!
A biztonsági tanúsítvány megtekintéséhez kattintson a lakat ikonra. A tanúsítvány megmutatja, hogy ki a webhely tulajdonosa - ennek a *.uniqa.hu-nak kell lennie. Ellenőrizze, hogy az adatok helyesek-e és a tanúsítvány érvényes-e!
Ha bármi kétsége támadna a webhellyel kapcsolatban, kérjük, hívja az UNIQA Biztosító Zrt. ügyfélszolgálatát a +36 1/20/30/70 544- 5555 vagy 1418 (bármely hálózatról hívható, normál díjas) telefonszámon.
3. Védekezzen aktívan
3.1. Fizikai védelem
Kötvényszáma, felhasználóneve, jelszava és fontosabb adatai kulcsként szolgálnak az ön életbiztosítási kötvényéhez. Soha ne írja le ezeket, ne adja meg senki másnak, ne írja bele e-mail üzeneteibe. Kérjük, ne feledje, kötvényszámainak, felhasználónevének, jelszavának és az egyéb fontos adatainak védelme az ön felelőssége.
3.2. Tegye biztonságossá a számítógépét
Tartsa frissen a számítógépét az aktuális javítások telepítésével annak érdekében, hogy külső támadók és vírusok ne tudják kihasználni számítógépének ismert sérülékenységeit.Telepítsen víruskeresőt, és frissítse rendszeresen, hogy megvédje számítógépét a vírusok által okozott károktól, és hogy megakadályozza a hackereket trójai programok telepítésében az ön számítógépére.
Telepítsen kémprogramok elleni védelmet, és frissítse rendszeresen.
Telepítsen személyes tűzfalat, és frissítse rendszeresen.
Csak ismert, megbízható szállító programjait használja.
3.3. Óvakodjon a spam e-mail-ektől
Használjon szűrőprogramot, ami megakadályozza, hogy eljussanak önhöz a kéretlen levelek.Soha ne válaszoljon kéretlen levélre, e-mail címét ilyenkor élő címmé nyilvánítják, és a kéretlen levelek száma nőni fog.
Ha elolvas egy ilyen üzenetet, kérjük, ne feledje: ha túl jól hangzik, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem is igaz.